دنیای بازی
دنیای بازی



قسمت قبلی خبر من، درباره بازی سازان بزرگ ژاپنی بود را خواندید و نظرات شما بسیار سازنده و دلگرم کننده بود.

من برای بخش دوم قصد داشتم اروپایی ها را از آمریکایی ها جدا کنم اما چون بعضی از بازی ها توسط چند استدیو ساخته شده اند و در شعبه های اروپایی و آمریکایی با هم در یک بازی همکاری داشتند تفکیک این افراد خیلی سخت بود مخصوصا که مدام این افراد بین استدیو ها در حال حرکت و بازی سازی هستند برای همین هم اروپایی ها و آمریکایی ها را با هم معرفی می کنم.
بخش دوم :

……………………………………………………………………………………………………………
1. Mark Cerny ( متولد سال  1964 )

در سن 18 سالگی به شرکت آتاری پیوست در سال 1982 .

طرفداران سونی بیشتر این شخص را به خاطر ساخت بازی هایی مثل Jak and Daxter series و Crash Bandicoot می شناسند . شخصی که بیشترین بازی های انحصاری سونی ( بیش از 20 بازی انحصاری ) را طراحی کرده و در ساخت این بازی ها مشارکت فعالی داشته است .
………………………………………………………………………………………………………..
2. Mark Healey متولد کشور انگلستان است .
برای اولین بار برای Commodore 64 بازی ساخت .بعد از آن با Peter Molyneux همراه شد و در ساخت بازی هایی به او کمک کرد زمانی که Molyneux به استدیوی Lionhead رفت با او همراه شد اما بعد از مدتی استدیوی خودش را راه اندازی کرد و حالا او یکی از بنیانگذاران و مدیران خلاق Media Molecule است که بازی LittleBigPlanet را طراحی و ساخته است .
……………………………………………………………………………………………………….
3.David Cage ( نام کامل : David De Gruttola ) متولد June 9, 1969

او یکی از سران استدیوی Quantic Dream است . همچنین او یک نوازنده حرفه ای نیز است .به همین دلیل است که بازی های ساخته شده توسط او دارای یک سبک موسیقی جذاب نیز بوده اند بازی هایی مثل Omikron: The Nomad Soul و Fahrenheit و Heavy Rain .
……………………………………………………………………………………………………..
4. آقای Chris Metzen ( نام کامل : Christopher Vincent Metzen ، متولد 1974 )

یکی از پرطرفدار ترین بازی سازان حال حاضر دنیا ، سازنده بزرگترین بازی های آنلاین دنیا ،سازنده بازی های : Warcraft و Diablo و StarCraft . او در حال حاضر به عنوان معاون کمپانی Blizzard در حال فعالیت است .
……………………………………………………………………………………………………
5. آقای Will Wright ( نام کامل : William Ralph Wright متولد January 20, 1960 در آتلانتا ایالت جورجیای آمریکا است )

او از بنیانگذاران شرکت Maxis است که از زیر شاخه های EA به حساب می آید .شرکتی که بیشتر به خاطر خلق بازی های ماندگار مشهور است و شخصی که نه به عنوان بازی ساز بلکه به عنوان مخترع بازی ها شناخته می شود . سازنده عناوین مطرحی چون Sims و Spore .
……………………………………………………………………………………………………….
6. آقای Alexey Pajitnov ( نام کامل : Alexey Leonidovich Pajitnov متولد 14 March 1956 در روسیه )

سخت ترین و اعصاب خوردکن ترین و چالش برانگیز ترین بازی دنیا که بیشترین تعداد فروش ، کپی ، دانلود را داشته است توسط این شخص ساخته شده است !
او یک مهندس کامپیوتر است و مدرک خود را در روسیه دریافت کرده است و در حال حاضر در آمریکا زندگی می کند .
او سازنده بازی فوق محبوب تتریس ( Tetris ) است و این بازی را در مرکز محاسبات دانشگاهی و آکادمی علوم روسیه و در مرکز دولتی R&D ساخته است .
نکته جالب اینه که این آقا اصلا حق امتیازی از بازی محبوب خود دریافت نمی کنه ! و این بازی در هفته اول ساخت در سراسر روسیهسابق و اتحادیه جماهیر شوروی منتشر شد .
………………………………………………………………………………………………………
7. آقای Tom Clancy ( نام کامل : Thomas Leo Clancy Jr متولد April 12, 1947 )
بهترین نویسنده رمان های جاسوسی و نظامی دوران جنگ سرد در آمریکا .ساخت بازی های کامپیوتری اصلا در رشته و تخصص ایشان نبوده است اما به دلیل جذابیت های بالایی که داستان هایش داشت، داستان های او به بازی های کامپیوتری تبدیل شده است .همچنین او یکی از صاحبان تیم Baltimore Orioles در لیگ بیس بال آمریکا است .
……………………………………………………………………………………………………
8.آقای Martin O’Donnell ( متولدMay 1, 1955 )
یک آهنگساز و بازی ساز آمریکایی که در استدیوی Bungie فعالیت می کند .

به او لقب پدرموسیقی Halo را داده اند !
او در ابتدا کار خود را با نوشتن متن و ساخت موسیقی برای رادیو و فیلم های تلویزیونی شروع کرد اما تنها 10 روز قبل از خرید Bungie توسط مایکروسافت به این کمپانی به عنوان آهنگساز و مدیر بخش صوتی پیوست. او سازنده موسیقی متن بازی Halo 2 است که به عنوان بهترین موسیقی متن تمام دوران بازی های Halo شناخته می شود .
……………………………………………………………………………………………………
9.آقای Steven Spielberg ( نام کامل : Steven Allan Spielberg متولد : December 18, 1946 )

توضیح دادن در مورد این شخص واقعا کار خیلی سختی است. همه او را با فیلم های هالیوودی می شناسند اما بهتر است بدانید که این آقا خالق یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص در دوران بازی ها می باشد . بازی که دریچه نو برای بازی های شوتر اول شخص باز کرد .
بله ایشان خالق و سازنده سری بازی های Medal of Honor است !
……………………………………………………………………………………………………
10.آقای Patrice Désilets ( یک بازی ساز کانادایی فرانسوی است )

او متولد 1974 در سن ژار سور در حومه کبک است. پدرش Jacques Désilets ریاضی دان و مدیر CEGEP (یک موسسه فرزند خواندگی ) است .
خالق و سازنده یکی از بهترین بازی های نسل حاضر که توسط Ubisoft ساخته شده است . سازنده بازی Assassin’s Creed و Assassin’s Creed II .
او همچنین در ساخت مجموعه بازی های Prince of Persia: The Sands of Time و Tom Clancy’s Rainbow Six نیز فعالیت و مشارکت داشته است .
……………………………………………………………………………………………………….
11.آقای Stieg Hedlund ( متولد 1965 در شهر Portland ایالت Oregon )

او یکی از بزرگترین طراحان بازی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت مداوم است که تجربه ساخت بیش از 30 بازی را دارا است. او را یکی از بنیان گذاران و سازندگان بزرگ سبک RPG می نامند . او در سن 16 سالگی و زمانی که در مدرسه در حال تحصیل بوده است به طراحی بازی های RPG و همچنین نوشتن سناریو برای آنها مشغول بوده است .
از جمله بهترین کار های او سری بازی های Lord of the Rings و سری بازی های Diablo بوده است .
……………………………………………………………………………………………………….
12.آقای Jordan Mechner ( متولد 4 June سال 1964 در نیویورک است )
یک بازیساز ،فیلم نامه نویس آمریکایی ، فارق التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه Yale در سال 1985 است .

در واقع او را پدر بازی محبوب Prince of Persia می نامد کسی که برای اولین بار این بازی را در سال 1989 روانه بازار کرد. او در این بازی برای ساخت چهره انسان ها اولین بار از انیمه هایی بر اساس چهره های انسانی استفاده کرد.
او در تمام بازی های Prince of Persia مشارکت نزدیک داشته است و حتی یک مشارکت و فعالیت قوی نیز در ساخت فیلم Prince of Persia: The Sands of Time داشته است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط پیمان محمدی |